Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Kalis sambo - 11 juli 2011 21:34

Jag har försökt att hitta bloggar, där det skrivs om Hepatit C. Jag har hittat en, där en kvinna skriver om sin Interferonbehandling. Jag tror att många ser negativt på just Hepatit C.


Varför vi helst inte går ut med vilka vi är, beror på att vi är rätt säkra på att det inte ses med blida ögon på att en fd narkoman kan få en lever, som är kostsam historia. När det är en kostsam historia så är det inte mer än rätt att det är en lämplig kandidat som får en transplantation. 


Ja, folk får tänka och tycka hur de vill. Men för att genomgå en levertransplantation krävs gedigna undersökningar och ingen som missbrukar varken alkohol eller droger kommer i närheten av en operationssal.


För att slippa en massa utfrågningar och nyfikna människor, ja mest hyenor då, de som gottar sej i andras elände, det är de som jag vill undvika. så är jag anonym. Jag är helt övertygad om att många skulle förstå, men jag vill inte riskera att bli påhoppad med tonvis av utfrågningar.


Jag läste om en kvinna vars mamma behövde en ny lever och hon funderade på varför inte mamman kom på en väntelista eller utredning. Läkaren sa till henne, att antingen är man för sjuk för att klara av en transplantation, eller så är man inte tillräckligt sjuk, eller så har personen i fråga alkohol eller drogmissbruk, det är de enda orsakerna till att man inte blir utredd och ställd på väntelistan.


En trevlig kväll får jag önska

Av Kalis sambo - 11 juli 2011 18:35

Försöker så gott det går att tänka på vad jag stoppar i mej. I och med att jag inte rör på mej lika mycket som förr, så blir det lite plus på vågen. Egentligen är det inte så farligt, men lite kan bi mycket.


Idag har vi varit och hämtat våra glasögon. Tack LensWay, de duger gott. Det var många som vann den här gången oxå. En massa tacktal var det på deras sida på FB.


Mulet och grått är vädret hos oss idag.


Ha en bra dag

Av Kalis sambo - 11 juli 2011 09:42

dags för läkarbesöket hos Weiland, han kommer att ge oss beskedet, hur och när vi ska börja Interferonbehadlingen. Vi har planerat en resa men vi tror båda att Kali inom kort måste påbörja behandlingen. När vi gjorde biopsin för en månad sedan visade det sej att den nya levern var angripen av Hepatit C. Kali har en aggressiv sådan, men det finns de som har aggressivare.


Vi hoppas på att det räcker med en behandling, för det kommer att bli en behandling på minst 48 veckor och det är inga trevliga biverkningar. Men som med allt annat förbättras det även här och det finns de som inte har några biverkningar alls. Får hoppas att det blir så. Men som jag har förstått så mår de flesta uruselt. Det har läkarna oxå sagt, men Kali tror jag har förträngt detta. Men har vi nu gått igenom två års tid med elände så kan det inte bli mycket värre.


Nu är det bara att se framåt och hoppas att turen fortfarande håller i sej.

Av Kalis sambo - 11 juli 2011 09:08

Måndag morgon och mulet/grått ute. Men har man sol i sinnet så finns inga dåliga dagar, vad det gäller problem eller väder?? Stämmer det, ja om det vore så väl ändå.


Kali har dunder huvudvärk och eftersom jag är kvinna och vet bäst, så vet jag vad som är felet. Kali är en godisråtta och efter transplantationen fick han diabetes. Vi trodde att han skulle bli av med den, men det är en biverkning av alla immunsuppressivium och cortison, så han tillhör den skaran som får ha den. Diabetes är ingen sjukdom som egentligen är svår att ha, men om man är så inni Nordens envis som min Kali och stoppar i sej sött efter sött så är det ett problem.


Idelingen har jag sagt till honom att hans huvudvärk beror på för mycket sötintag och att blodsockret är förhögt. Varje gång har jag rätt, innan jag tog blodsockret, höll jag en lång information om diabetes och huvudvärk. Tog och stack honom ilsket i fingret, hahahahahahah. Ja, vad visade provet, nästa tre gånger så mycket som han skall ha på morgonen.


Nu hädanefter är det bara att gå efter dietistens råd,"BARA SÖTSAKER PÅ FREDAGAR, ELLER LÖRDAGAR".

 

Att det ska vara så svårt att förstå, jag vet, det är jättesvårt att låta bli sådant som man älskar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2011
>>>

Sök i bloggen

BLOGGAR JAG GILLAR

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ONLINE

PINGA

Pinga Frisim

Ovido - Quiz & Flashcards